Je start een eigen zaak en je wilt dat uiteraard kenbaar maken aan je omgeving. Naast mondelinge reclame en publiciteit via drukwerk is een aangename, informatieve en moderne website een MUST in deze huidige tijden voor kleine ondernemers. Consumenten gaan immers steeds meer eerst op internet kijken of ze meer info over jouw diensten en producten kunnen lezen, voor ze effectief beslissen om met jou zaken te doen.
Daarom dus is een goeie website belangrijk!
Misschien tijd om de handen uit de mouwen te steken en je bestaande of nieuwe website onder handen te nemen?
Een goede website maken? Straal imago uit!
Een evenwichtige, overzichtelijke website zet meteen de toon. Kies voor een site die ademt en bezoekers de ruimte geeft om zelf keuzes te maken.
Maak meteen duidelijk waarover je site gaat.
Gebruik een goeie “tagline”. Dit is de zin die beschrijft wat je aanbiedt met je onderneming. Gebruik geen ordinaire verkoopstermen als “de goedkoopste bloemen” of “wij zijn de beste”, maar beschrijf echt wat je precies verkoopt of doet.
Zorg ervoor dat men makkelijk weet wat men kan doen op je site.
Kan men kopen of registreren op je site? Laat dat meteen weten door duidelijke wegwijzers (knoppen, links, afbeelding) te plaatsen zodat je bezoekers in één oogopslag weten waar ze willen/moeten zijn. Gebruik heldere en directe termen om je bezoekers uit te nodigen: “Bestel nu”, “Schrijf je in”, “Reserveer hier”.
Zet de wens van de bezoeker centraal.
Maak je site met de wensen van je potentiële klanten in het achterhoofd: wat zou men hier willen vinden? Wat is écht nuttig voor de bezoeker? Hoe kan mijn bezoeker deze informatie zo snel mogelijk vinden?
Dit zijn vier belangrijke tips voor een effectieve website voor jouw bedrijf. Investeer in je site, maak er méér van dan alleen snelsnel een digitaal visitekaartje!
Een goede website maken: moeilijk? Valt mee hoor! Laten we eens vrijblijvend afspreken.