WEBSITES
EN E-SHOPS
MET IDENTITEIT

BARNS 10 jaar

WEBSITES
EN E-SHOPS
MET IDENTITEIT

Zo valt uw E-mail campagne meer op

Geef toe, jouw mailbox wordt wellicht ook overspoeld met mailings. Van vriendenberichtjes tot spam. Door die grote hoeveelheid mails is het niet gemakkelijk nog de aandacht op JOUW nieuwsbrief te krijgen. Lukt dit niet, dan heeft het versturen van jouw mailing weinig nut. Hier snel enkele voorstellen om je campagne op een positieve manier in de kijker te zetten:

  1. Zorg voor een opvallend onderwerp van uw mailing. Wek de nieuwsgierigheid van de lezer!
  2. Zorg ervoor dat u een mailinglijst gebruikt met daarin écht geïnteresseerde mensen. Dus geen adressen aankopen, maar wel zorgen dat mensen zich makkelijk kunnen abonneren op je nieuwsbrieven (website, sociale media, kaartjes…).
  3. Zorg voor interessante informatie voor de lezer. Enkel reclame versturen werkt niet. De lezer moet er een ‘belang’ bij hebben om de mailing te lezen. Uitschrijvingen uit je nieuwsbrief komt in 75% van de gevallen door gebrek aan relevantie, dus: geen interesse meer…
  4. Zorg voor een aantrekkelijke lay-out van de mailing. De lezer moet grààg uw nieuwsbrief lezen.
  5. Zorg voor een goede regelmaat waarop u de nieuwsbrief verstuurt. Bijvoorbeeld elke eerste dinsdag in de maand. Let op: teveel campagnes kan zorgen voor uitschrijvingen! Zorg er dus voor dat u een frequentie kiest waarbij u altijd voldoende relevante inhoud kunt verzorgen.
BARNS Kortrijk Blogpost header

Peter Verschuere: BARNS Kortrijk - website, eShop, webshop, foto, nieuwsbriefPeter Verschuere is specialist in Wordpress websites en webshops.

Het hoofddoel van BARNS: helpen van kleine handelszaken bij het bouwen van een overtuigende aanwezigheid op het internet.